Ressenyes

Pensaments d'un educador

20 de febr. 2012, 8:36 publicada per Administrador escola

Esteve Pujol i Pons, premi d'Assaig Pedagògic Joan profitós 2010
El llibre és un mirall on es reflecteix nítidament l’escala de valors d’un educador a dedicació plena que diu que donar temps és la generositat més gran i que es confessa home d’esperança: els qui maldem per educar som un cant a l’esperança. Creure en les possibilitats de la persona del fill o de l’alumne és condició indispensable per a la tasca educativa.
Una tasca que du a terme en la convicció que educar és alliberar les persones i que la finalitat última de l’educació és la felicitat. Sobre aquests eixos es basteix la saviesa de l’obra, fruit de l’experiència, la lectura i la reflexió, presentada de forma amena i pulcra, i expressada en un llenguatge ric i alhora planer gràcies als dots de comunicador de l’autor i al seu coneixement de la llengua.
Un fil transversal uneix tots els pensaments: estimar els fills i els alumnes. Tot allò que el cor enllaça no ho deslliga mai ningú.
Pàgines: 232
Col·lecció: El cistell, 14
ISBN: 978-84-938397-0-3

Una experiència a Etiòpia

20 de febr. 2012, 8:30 publicada per Administrador escola

Conxita Tarruell Llonch, docent d'Escola Pia de Sabadell presenta el seu segon llibre, basat en l’experiència del recorregut per Etiòpia durant un mes. La ruta pel sud és com un viatge a la prehistòria, on es pot conèixer l’insòlit món de les tribus. Al nord es descobreix el gran patrimoni cristià ortodox. I també es pot passejar per la quarta ciutat santa de l’islam. Finalment veurem la col·laboració en un orfenat a Addis Abeba, on les històries de cada nen li han tocat el cor. Refl exiona sobre l’experiència viscuda i diu: “Estic
satisfeta perquè he après a viure d’una manera diferent a què estic acostumada. Els etíops són acollidors i amables, admiro la seva fortalesa. Crec que si la Humanitat passés una gran desgràcia, ells serien dels que sobreviurien perquè han après a viure amb el mínim. Cada viatge que faig em fa sentir més agermanada amb la gent d’altres cultures. M’adono que vivim en un món global, en què tot està connectat i tenim més coses en comú de les que ens imaginem.”
ISBN: 978-84-9975-067-5
120 pàgines. març 2011

Cervell i transcendència

20 de febr. 2012, 8:23 publicada per Administrador escola

Autor: l'Escolapia Ramon M. Nogués
A Cervell i transcendència, l'autor estudia detalladament —i, sovint, polèmicament— qüestions com ara la singularitat humana, l'emergència del jo, el brodat del món mental, la trama fina de la transcendència, les seves modalitats i configuracions (religions, savieses i espiritualitats)... La transcendència és analitzada no com un fenomen del món mental que només s'expressaria descompensadament en el món religiós, sinó com una constant de la ment humana que necessita precisament ser atesa en marcs d'orientació ben conreats a fi de mantenir adequadament l'estabilitat de l'original psiquisme humà.
Col·lecció Assaig.  Volum 20
Núm. de pàgines: 256
Primera edició:maig del 2011
ISBN:978-84-92416-43-1

Gorres per a tothom

20 de febr. 2012, 8:10 publicada per Administrador escola   [ actualitzat el 20 de febr. 2012, 8:15 ]

Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2011

Marian Baqués, professor de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna-URL, ha publicat recentment el llibre Gorres per a tothom, que acosta el tema d’una malatia greu com la leucèmia als joves i la importància de l’amistat per fer-hi front. El text relata la relació de quatre amics d’onze anys, en Víctor, en Joel, l’Anna i la Marina , que van a la mateixa classe. En Víctor contrau leucèmia i el seus amics no el deixen sol i juguen amb ell per vèncer la malaltia. Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2011.

ISBN: 978-84-9883-370-6
Data de publicació: 02/03/2012
Nombre de pàgines: 76
Format: llibre
Col·leció: Vària. Infantil

Història de l'Arxiu Provincial

24 de maig 2011, 4:31 publicada per Administrador EPC

Amb motiu del trasllat a les noves dependències a l'entresól, el p. Florensa ha escrit aquest fullet explicatiu de la història de l'arxiu des de la seva creació l'any 1967 a Moià fins l'any 2010, tot just abans del trasllat. Malgrat que no n'ha sigut l'únic arxiver, començà la seva activitat l'any 1981, aquest volum té un aire memorístic, ja que recopila 30 anys de feina i dedicació personal. S'hi apleguen tots els col·laboradors que han passat per l'arxiu i les activitats i anècdotes que s'hi han anat succeint. Us el podeu descarregar a la pàgina web de l'arxiu.

1-5 of 5