Ressenyes‎ > ‎

Pensaments d'un educador

20 de febr. 2012, 8:36 publicada per Administrador escola
Esteve Pujol i Pons, premi d'Assaig Pedagògic Joan profitós 2010
El llibre és un mirall on es reflecteix nítidament l’escala de valors d’un educador a dedicació plena que diu que donar temps és la generositat més gran i que es confessa home d’esperança: els qui maldem per educar som un cant a l’esperança. Creure en les possibilitats de la persona del fill o de l’alumne és condició indispensable per a la tasca educativa.
Una tasca que du a terme en la convicció que educar és alliberar les persones i que la finalitat última de l’educació és la felicitat. Sobre aquests eixos es basteix la saviesa de l’obra, fruit de l’experiència, la lectura i la reflexió, presentada de forma amena i pulcra, i expressada en un llenguatge ric i alhora planer gràcies als dots de comunicador de l’autor i al seu coneixement de la llengua.
Un fil transversal uneix tots els pensaments: estimar els fills i els alumnes. Tot allò que el cor enllaça no ho deslliga mai ningú.
Pàgines: 232
Col·lecció: El cistell, 14